
Mange virksomheder holder af og til kundearrangementer, hvor formålet i sidste ende er at sælge noget. Disse arrangementer koster både tid og penge, og herudover kan de få betydning for, om de potentielle kunder bliver til betalende kunder. Det er derfor afgørende, at deltagerne får en god oplevelse, så de har lyst til at komme igen og forhåbentligt lægge ordrer. Læs med her og få gode tips til, hvordan dit kundearrangement bliver en succes.
Mange har sikkert prøvet at sidde til et kedeligt arrangement, hvor man på hverken den ene eller anden måde følte, at man fik noget med hjem. Den slags efterlader ikke noget godt indtryk og kan gøre, at man lægger sin ordre et andet sted.
Giv deltagerne noget med hjem
De fleste mennesker elsker at få gaver, og når man er på messe eller holder kundearrangement, kan det derfor være godt givet ud at give deltagerne en eller anden form for gave. Da går en drikkedunk med navn og logo rent ind, for her er der tale om en personlig ting som man kan have stor gavn af. Netop det at få en ting, man rent faktisk kan bruge til noget, kan have stor betydning for, hvilken følelse man går hjem med og hvilket indtryk, man får af virksomheden.
Tænk over, hvordan budskabet formidles
Der er naturligvis en grund til, at man som virksomhed inviterer til kundearrangement, og det er som oftest at vise et produkt frem eller fortælle om en ydelse. Her betyder det meget, hvordan budskabet formidles, for er det kedeligt, mister man lynhurtigt deltagernes opmærksomhed, men fortæller man levende og med humor, er der langt større sandsynlighed for at folk lytter og tager imod det, man har på hjerte.
Her kan man med fordel inddrage publikum ved at spørge dem om ting, der optager dem i forhold til produktet eller ydelsen. Vi vil alle gerne føle os betydningsfulde og mærke, at nogen er interesseret i at hjælpe os med at løse vores problemer, og det kan man som afholder af et arrangement netop gøre og på den måde bane vejen for et samarbejde.
Vi er alle til fals for mad og vin
Endelig skal man heller ikke glemme forplejningen, for dette har en stor betydning for, om man har lyst til at bruge en aften på det eller ej. Det kan lyde banalt, men lokkes der med lidt godt til både ganen og maven, er der langt større sandsynlighed for et højt deltagerantal.